Važnost (pravilnog) učenja i razvoja zaposlenika 

Članak “Where Companies Go Wrong with Learning and Development” objavljen u Harvard Business Review analizira česte pogreške koje tvrtke čine u procesu učenja i razvoja zaposlenika. 

Autori članka tvrde da tvrtke često griješe kada se fokusiraju samo na izgradnju vještina koje su potrebne za trenutne poslove, umjesto da se fokusiraju na širu perspektivu potreba zaposlenika u budućnosti. Prema autorima, tvrtke bi trebale raditi na razvoju vještina koje će im pomoći da se prilagode promjenama u poslovnom okruženju i inovacijama koje će utjecati na njihovu industriju. 

Druga pogreška koju tvrtke čine je fokusiranje samo na razvoj pojedinačnih zaposlenika, umjesto da se fokusiraju na razvoj svih zaposlenika u organizaciji. Autori tvrde da je važno da tvrtke uspostave kulturu kontinuiranog učenja i razvoja, te da se osigura da se svi zaposlenici imaju priliku razvijati svoje vještine. 

Autori također navode da tvrtke često griješe u pristupu učenju i razvoju zaposlenika kroz pasivne metode kao što su predavanja ili online tečajevi, a ne koriste aktivne metode kao što su simulacije ili interaktivni radni zadaci koji omogućuju zaposlenicima da primijene naučene vještine u stvarnom radnom okruženju. 

U sažetku članka navode da ne samo da je većina treninga neučinkovita, već je loš tajming kao i sadržaj obuke. Predlažu da se zaposlenike pošalje na trening vještina poslovnog pisanja ili rješavanja sukoba ili bilo koji trening koji je usklađen sa stvarnim potrebama zaposlenika. 

Također, u tekstu se govori o problemima tradicionalnih programa obuke zaposlenika u mnogim tvrtkama. Autori tvrde da su takvi programi često neučinkoviti jer nedostaje usklađenosti s konkretnim potrebama i ciljevima pojedinih zaposlenika. Predlaže se usvajanje pristupa “lean learning”, koji se fokusira na pružanje ciljane i relevantne obrazovne sadržaje koje se mogu odmah primijeniti u stvarnim situacijama, što može dovesti do boljih rezultata učenja i boljih poslovnih ishoda.  



Lean learning 

Lean learning je pristup učenju koji se temelji na načelima “lean proizvodnje“, koji su se prvo primijenili u proizvodnoj industriji, a zatim su se proširili i na druge industrije, uključujući obrazovanje i trening zaposlenika. 

Ovaj pristup se fokusira na stvaranje ciljanih i relevantnih obrazovnih sadržaja koji su prilagođeni individualnim potrebama i ciljevima zaposlenika i koji se mogu odmah primijeniti u stvarnom svijetu. Umjesto dugotrajnih i općenitih tečajeva, lean learning nudi brzo učenje i praktične vježbe koje zaposlenici mogu primijeniti u svakodnevnom radu. 

Ključni elementi ovog pristupa uključuju: fokus na najvažnije vještine i znanja, brzo učenje i primjena, dobivanje povratnih informacija o učinku i stalna prilagodba tečajeva i treninga na temelju tih povratnih informacija. 

Cilj lean learninga je poboljšati učinkovitost obrazovnih programa, poboljšati poslovne rezultate i razviti agilne i prilagodljive zaposlenike koji su spremni suočiti se s promjenjivim poslovnim uvjetima i zahtjevima tržišta. 


 

Istraživanja o važnosti učenja i razvoja zaposlenika:

  • Prema istraživanju objavljenom u Harvard Business Review, organizacije koje su uložile u obuku i razvoj zaposlenika zabilježile su 28% veću dobit po zaposleniku od onih koje to nisu učinile. Također su imale 24% više stope zadržavanja zaposlenika. 
  • Istraživanje tvrtke Gallup pokazalo je da zaposlenici koji su imali pristup obukama i razvojnim programima bili su 14% manje skloni napuštanju organizacije od onih koji nisu imali takav pristup. 
  • Studija koju je provela tvrtka IBM pokazala je da organizacije koje su ulagale u obuku i razvoj svojih zaposlenika imale su 65% niže stope odlazaka zaposlenika od onih koje nisu ulagale u takve programe. 
  • Prema istraživanju tvrtke Deloitte, organizacije koje su ulagale u razvoj svojih zaposlenika imale su 37% više stope produktivnosti i 34% više stope zadovoljstva zaposlenika. 
  • Istraživanje koje je proveo LinkedIn pokazalo je da organizacije koje su ulagale u razvoj svojih zaposlenika imale su 30-50% manje stope odlazaka zaposlenika u usporedbi s organizacijama koje nisu ulagale u razvoj svojih zaposlenika. 


Istraživanja o razvoju ljudskih vještina: 

  • Istraživanje koje je provela tvrtka Adecco pokazalo je da 92% poslodavaca smatra da su ljudske vještine jednako važne kao i tehničke vještine. Nadalje, 80% poslodavaca je izjavilo da je ljudske vještine teže razviti nego tehničke. 
  • Istraživanje koje je proveo LinkedIn pokazalo je da je “timski rad” najtraženija ljudska vještina na tržištu rada u 2020. godini. Osim toga, kreativnost, emocionalna inteligencija, prilagodljivost i upravljanje vremenom bili su među najtraženijim vještinama. 
  • Istraživanje koje je provela tvrtka CareerBuilder pokazalo je da 77% poslodavaca smatra da ljudske vještine igraju ključnu ulogu u uspjehu organizacije. Nadalje, 16% poslodavaca je izjavilo da su ljudske vještine najvažniji čimbenik u donošenju odluke o zapošljavanju. 
  • Istraživanje koje je provela tvrtka Deloitte pokazalo je da organizacije koje su se fokusirale na razvoj ljudskih vještina svojih zaposlenika bile su uspješnije u upravljanju promjenama i ostvarivanju poslovnih ciljeva. 

 

Prednosti učenja i razvoja

Ulaganje u razvoj ljudskih vještina ključan je faktor za uspjeh organizacije. Ljudske vještine se odnose na niz osobnih i interpersonalnih vještina koje su važne za uspješno obavljanje posla i suradnju s drugima. To uključuje komunikacijske vještine, timski rad, rješavanje problema, donošenje odluka, liderstvo, empatiju, fleksibilnost, kreativnost i druge… 


Najveći i najbolji centar kompetencija (assessment center) 

Centar kompetencija LEGO® Serious Play® Hrvatska čine metodologije koje se koristi za procjenu vještina i kompetencija zaposlenika, a često se koristi i kao dio programa razvoja zaposlenika. Centar kompetencija LEGO® Serious Play® Hrvatska uključuje niz aktivnosti i testova koje zaposlenici prolaze, kao što su simulacije poslovnih situacija, grupne vježbe, intervjuiranje, testiranje osobnosti i druge. Ove aktivnosti ocjenjuju se prema unaprijed definiranim kriterijima kako bi se procijenila uspješnost zaposlenika u različitim aspektima poslovanja. 

Centar kompetencija LEGO® Serious Play® Hrvatska napraviti će jedinstveni razvojni plan svakog zaposlenika. Razvojni plan će sadržavati razvoj deficitarnih, ali i potrebnih vještina svakog zaposlenika. 


Centar kompetencija nam pomaže u: 

  • procjeni vještina i kompetencija, 
  • unapređivanju razvojnih programa, 
  • poboljšanju procesa selekcije, 
  • motivaciji zaposlenika. 


 

Istraživanja o važnosti centara kompetencija

  • Istraživanje objavljeno u časopisu “Personnel Psychology” pokazalo je da su centri kompetencija bili povezani s boljom uspješnošću zaposlenika i organizacije. Studija je otkrila da su zaposlenici koji su prošli centre kompetencija imali veću razinu radne uspješnosti, viši stupanj zadovoljstva poslom i nižu stopu fluktuacije nego oni koji nisu prošli assessment centar. 
  • Istraživanje objavljeno u časopisu “Human Resource Management Review” otkrilo je da assessment centri mogu pomoći u razvoju ključnih kompetencija potrebnih za uspjeh u poslu. Studija je pokazala da su assessment centri povezani s poboljšanjem komunikacijskih vještina, rješavanjem problema i donošenjem odluka. 
  • Istraživanje objavljeno u časopisu “International Journal of Selection and Assessment” pokazalo je da assessment centri postaju korisni i za razvoj lidera. Studija je otkrila da su assessment centri bili povezani s povećanim razumijevanjem vlastitih kompetencija i razvojem vještina vođenja. 
  • Istraživanje objavljeno u časopisu “Journal of Business and Psychology” otkrilo je da assessment centri mogu pomoći u smanjenju troškova organizacije. Studija je pokazala da su zaposlenici koji su prošli assessment centar imali nižu stopu fluktuacije, što je rezultiralo manjim troškovima za organizaciju vezanim uz zapošljavanje i obuku novih zaposlenika. 

 

Najozbiljniji, najveći LEGO® Serious Play® Hrvatska

LEGO® Serious Play® Hrvatska tim čine konzultanti za upravljanje ljudskim potencijalima tvrtke DeeP Project d.o.o. i vanjski suradnici, certificirani LEGO® Serious Play® facilitatori. 
Spoj je to dugogodišnjeg rada na različitim funkcijama u ICT, zdravstvenom i uslužnom sektoru, znanja LEGO® Serious Play® metodologije i poznavanja organizacijske psihologije, čime je LEGO® Serious Play® Hrvatska u mogućnosti pružiti svojim klijentima najveću vrijednost za uloženi novac. 

Kreiranje jedinstvenih LEGO® Serious Play® scenarija prema specifičnim potrebama tvrtke u svrhu učenja i razvoja zaposlenika! 

Ovime LEGO® Serious Play® Hrvatska postaje istinski partner tvrtkama u procesima njihova rasta i razvoja adresiranjem i rješavanjem stvarnih organizacijskih i poslovnih izazova. 
 

Upravljanje promjenama, prihvaćanje novih ili postojećih procesa, bolje razumijevanje različitih metodologija (Scrum, Agile, ITIL…), bolja suradnja u projektnim timovima, davanje feedbacka, razvoj strateškog razmišljanja, razvoj kreativnog i kritičkog razmišljanja… samo su neki od scenarija što LEGO® Serious Play® Hrvatska čini jedinstvenim u dijelu facilitacije, kako u Hrvatskoj tako i šire. 
 

Svi LEGO® Serious Play® scenariji izrađuju se prema specifičnim potrebama tvrtke, a na temelju “snimanja” stanja i odnosa, što može uključivati različite procjene, kako zaposlenika tako i voditelja.